Het Afrika Museum - Reisverslag uit Berg en Dal, Nederland van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Het Afrika Museum - Reisverslag uit Berg en Dal, Nederland van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Het Afrika Museum

Door: familieschonk

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

06 Juni 2010 | Nederland, Berg en Dal

Om ons samen met de kinderen extra voor te bereiden op onze lange reis zijn we vandaag op bezoek geweest in het Afrika museum in Berg en Dal. Een gedeelte van het buitenmuseum is ingericht als een Kusasi woonerf in Ghana. Het originele woonerf staat in Tempane, een dorp in het uiterste noordoosten van Ghana. Het volk van de Kusasi heeft hier zijn woongebied. Het belangrijkste middel van bestaan is de landbouw. Er is door het museum naar gestreefd de werkelijkheid zoveel mogelijk recht te doen.
Voor ons was dit een zeer waardevol bezoek en hebben we onszelf maar ook de kinderen duidelijk kunnen maken hoe wij drie weken lang zullen verblijven in een traditioneel dorp.We hebben een goede indruk gekregen van de lemen hutten (“ons hotel”), de dorpskeuken, waterput en hoe wij ons gedurende deze periode kunnen wassen enz. Het was een zeer hete dag (27 graden) zodat we al bijna het gevoel kregen dat we echt in Ghana zaten.
Naast de levensgewoonte in Ghana hebben we ook nog iets op kunnen pikken van de cultuur in Benin. Op het water waren twee paalwoningen nagemaakt zoals die gebouwd worden in Ganvié, een dorp aan de zuidkust van Benin.

• 08 Juni 2010 - 16:25

Erica :

Hallo allemaal,
    wat spannend zeg en zo Montessoriaans! Wordt een wereld ervaring voor jullie allen. Ik meld mezelf meteen aan om op de hoogte te blijven.
    Liefs, Erica en een dikke zoen voor Tamar!

• 10 Juni 2010 - 11:13

Maurice,Breg En Kids:

Wij gaan jullie zeker volgen vanuit Amerika!
    Wat een mooi avontuur.

Dikke knuffels van
    Maurice, Bregje, Sophie en Fleur

• 10 Juni 2010 - 13:34

Janet( Juf Tamara):

Ik wil jullie alvast een hele goede reis wensen en erg veel plezier.
    Geniet van alles om je heen. Pas op voor gevaarlijke dieren!

• 10 Juni 2010 - 17:10

Ellen:

heb mezelf gelijk aangemeld wil wel op de hoogte blijven. Heel veel plezier en een dikke knuffel Elen

• 17 Juni 2010 - 09:22

Manon:

Hoi alle 5,

tjeetje, ik heb geloof ik wat gemist! Wat gaaf en ontzettend goed! Heel veel succes en plezier!!!!
    Wij gaan jullie zeker volgen via de weblog.

Manon, Vincent, Kamiel & Sven

• 17 Juni 2010 - 09:48

Margot:

Ik wens jullie allemaal heel plezier en avontuur toe! Geniet er van en ik kijk uit naar al jullie verhalen.
    PS. denk aan een donatienummer, zodat we jullie goede initiatief mee kunnen steunen.
    Heel veel groetjes, Margot

• 17 Juni 2010 - 11:33

Robin:

Cool Stan de man die alles kan.

Groetjes Robin

• 17 Juni 2010 - 14:18

Jozé:

Elise en familie,
    Ik wens jullie een heel goede reis. Het wordt vast een fantastisch ervaring. Ik ga jullie volgen.
    Groet, Jozé

• 18 Juni 2010 - 07:47

Familie Eleveld:

Hallo allemaal!

Wat ontzettend leuk en spannend dat jullie dit avontuur aangaan! We zullen jullie avonturen zeker bijhouden op de site. Nog veel succes met de laatste voorbereidingen dit weekend en alvast een hele fijne reis toegewenst!

Groetjes,
    Arno, Helen, Daan, Gijs, Teun en Nina

• 21 Juni 2010 - 12:31

Karin Reijenga:

Hoi Elise en familie, heel veel plezier op deze uitdagende trip. Ik hoop dat jullie veel indrukken opdoen, en in augustus weer veilig en met veel verhalen terug zullen zijn! Ik ben benieuwd!

Groetjes, Karin.