Sorry, fully booked, it's Bayram - Reisverslag uit Datça, Turkije van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Sorry, fully booked, it's Bayram - Reisverslag uit Datça, Turkije van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Sorry, fully booked, it's Bayram

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

08 Augustus 2013 | Turkije, Datça

Tijd om weer verder te reizen. Dalyan zou onze volgende bestemming zijn ware het niet dat na een paar telefoontjes naar pensions in Dalyan het wel duidelijk was. Het is einde van de ramadan, het suikerfeest (Bayram) begint en dus een nationale vakantie in Turkije gedurende 3 a 4 dagen. Alle, maar dan ook alle hotels, pensions en kamers vol geboekt. En niet alleen in Dalyan.... Tja, wat doe je dan? Net als vroeger slapen op het strand of boven op daken? Hmmm, stapje te ver, toch maar verder bellen. Een tip van Ali uit Patara van pension in Datca, een stadje op schiereiland onder Marmaris. En ja hoor, er was nog een kamer vrij, pff we hebben in ieder geval een dak boven ons hoofd. Maar wel ver reizen, zo'n 265 km door en over gebergten. We' ll see! Volgende dag ( 8 aug) vroeg uit de veren, eigenaar bracht ons weer even weg naar opstapplaats en om 9 uur zaten we in de bus naar Fethiye. Vervolgens van Fethyie naar Marmaris (2,5 uur) en overstap naar Datca waar we om half 4uur aankwamen. Dat ging weer voorspoedig. Helaas hadden we van het pension een iets romantischer voorstelling dan het in werkelijkheid was. Dit is wel heel erg basic, krakkemikkerige bedden, een soort van warm water, claustrofobisch slaapkamertje met alleen een fan. Is even slikken, en na een vermoeiende reis 3 keer slikken. Nog wel geprobeerd iets anders te krijgen maar geen kamer meer vrij.