Cappadocie een van de highlights van onze reis - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Cappadocie een van de highlights van onze reis - Reisverslag uit Göreme, Turkije van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Cappadocie een van de highlights van onze reis

Door: Elise & Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

20 Augustus 2013 | Turkije, Göreme

Na een lange busrit een iets vertraagde vlucht zijn we midden in de nacht aangekomen in Goreme. Overnachten in een "cave" hotel, fairy chimney inn, (zie foto). We hadden verschillende vertrekken die op traditionele wijze waren ingericht. Volgens ons allemaal de mooiste overnachtingsplaats met super uitzicht op het maanlandschap van Cappadocie. De temperatuur was hier erg aangenaam, nog steeds 's middags wel rond de 30 graden maar 's avonds onder de twintig. Lekker slapen zonder gierende airco.
De volgende dag fiets, zeer slecht onderhouden, gehuurd, volgens hotel medewerker was alles vlak richting Urgup. Fietsen geen succes stijgingspercentages van zo'n 10%. Na half uur lekke band, goed moment om terug te gaan. 'S avonds heerlijk gegeten, traditioneel bereid, vroeg naar bed voor het hoogtepunt van de vakantie. We gaan morgen bij zonsopgang vliegen met een luchtballon, wat een vooruitzicht!!!
Om vier uur staan we op en om half vijf worden we opgehaald voor de ballonvaart. Als we bij de ballon aankomen ziet het er heel indrukwekkend uit. Tientallen ballonnen zijn zich aan het voorbereiden voor de vlucht, ballonnen worden volgepompt met hete lucht. We stappen allemaal in de mand en langzaam gaan we de hoogte in. Wat een geweldig gevoel en wat een prachtig gezicht, cappadocie vanuit de lucht maar ook zo'n 50 andere luchtballonnen. Echt super!!!
'S middags nog mooie wandeling gemaakt in de pigeon valley, wat een mooie uitzichten.....
Voor morgen staat een lange tocht voor de leg terug naar Cirali, vlak bij Antalya. We hebben besloten een auto te huren zodat we zelf grip hebben op vertrek en aankomst. De bus rijdt namelijk alleen 's nachts.