In bad met een olifant - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu In bad met een olifant - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

In bad met een olifant

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

13 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

Prima nacht gehad in de trein, 's ochtends vroeg kwamen we aan in Chiang Mai, in het noorden van Thailand. Prima hotel met tuin en zwembad, tijd voor een rustdag! Chiang Mai is redelijk drukke stad waar het in begin lastig is je weg te voet te vinden. S'avonds lang gezocht naar Antique house om te eten, aangeraden in meerdere boeken. Helaas nooit gevonden, geëindigd met honger en mopperende kinderen in een Iraans restaurant. En dan ook nog geen bier te verkrijgen.... Maar het eten was heerlijk en erg vriendelijke bediening. Ook dit hoort bij het reizen!
Volgende dag was heel bijzonder, bezoek aan Olifanten park, waar we een mahout basis training gevolgd hebben voor het verzorgen van olifanten. Allemaal gehesen in een blauwe overall op de foto voor het certificaat, voelde een beetje vreemd en deed me denken aan oorlogsverhalen... Daarna in de classroom, theorie over wat en hoeveel ze eten, hun lichaamstaal, hoe ze luisteren, wat te doen als ze op hol slaan en de commando' s die je gebruikt om ze te besturen (in het Thais...). En toen kwam de praktijk; op - en afstijgen, en een rondje door de jungle en door de rivier. Hmmm, met z'n 5en op 2 olifanten, de een vond dit leuker dan de ander! En aan het einde met z'n allen in bad, olifant douchen en schrobben met "shampoo", olifant zittend, wij staand ernaast en Joep er bovenop! Heel leuk en erg veel plezier gehad, vooral toen bleek dat de olifanten het liefst in het water poepen. De details zal ik besparen!!

• 14 Augustus 2014 - 13:53

Ellen:

Joep natuurlijk op de beste plaats. Veel plezier nog xxxx