Kuching stad, top season, alles vol? - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Kuching stad, top season, alles vol? - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Kuching stad, top season, alles vol?

Door: Familie Schonk

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

21 Juli 2016 | Maleisië, Kuching

Even leek het erop dat alles vol was in Kuching stad. We verblijven in Singgahsana lodge, kruising tussen hotel en backpackers verblijf. Leuke mengeling van gezinnen, stelletjes groep jongere en solo reizigers. Eenvoudige kamers maar erg leuke hangout op het dak met dartbord en pooltafel. Qua muziek wel een beetje terug naar de 70's of zelfs nog eerder:-). Vanuit Kuching zijn er veel trips te maken. De eerste middag/avond een tocht met boot over de wetlands van Sarawak op zoek naar dolfijnen,crocodillen, neusapen en vuurvliegjes. Tijdens de schitterende tocht naar de plaats waar zoet en zoutwater elkaar treffen zien we, helaas op afstand, een aantal dolfijnen. Wanneer we weer de rivier opvaren komen we een verdwaalde neusaap tegen in de bomen langs de rivier. Als de schemering begint leggen we aan bij het vissersdorpje in het wetland en worden we na korte bezichtiging van het dorpje met huizen op palen, een zeer goed onderhouden schoolcomplex en een voetbalveld dat alleen bespeelbaar is bij laag tij, uitgenodigd bij een gezin in huis te eten. Op terugweg zien we nog bij de volle maan vuurvliegjes en krokodillen,
De volgende dag gaan we Kuching beter bekijken.

• 23 Juli 2016 - 12:00

Mart En Hilde:

Dag allemaal,

Zo te horen gaat de reis prima en genieten jullie volop.
    De whatsApps van Elise goed ontvangen.
    Fijne vakanie !
    Hartelijke groeten Mart en Hilde