Het echte Afrika - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Het echte Afrika - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Het echte Afrika

Door: familieschonk

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

07 Juli 2010 | Ghana, Larabanga

Sh…zitten we hier met een zeer trage internetverbinding een verhaal te schrijven, valt alles weg. Vooruit nog maar een keer opnieuw (grrr).
Het echte Afrika dus, Joep vraagt al 1,5 week lang wanneer we nu in “het echte afrika” zijn. Na een paar lange reisdagen naar het noorden via de Voltaregion over hobbel bobbel rode zandwegen met kuilen en gaten zijn we gisteren in Bolgatanga aangekomen. We wennen tijdens de reis langzaam aan ons verblijf in het noorden. Tijdens overnachting in een chalet in een park, prachtig gelegen, helemaal airconditioned, koelkast, douche en heel idyllisch valt na een uur de stroom uit. Begin van de avond nog 2 uurtjes licht maar dan valt t weer uit. Aantal bezoekers in het park in 2009 was slechts 150!! Er zijn hier veel prachtige initiatieven die helaas tot weinig leiden. In Mole nationaal park op safari geweest en olifanten gezien, apen (die Joep z’n Sultana wegroofde) en diverse antiloopachtigen. Nu was het gebrek aan water dat ons parten speelde, begin van de avond slechts 1 uurtje stromend water.
Gisteren in ons dorp aangekomen, bij gastgezin bestaande uit moeder met zoon, schoondochter en 3 kleinkinderen. Oeps, even wennen maar dit lijkt voornamelijk voor Ruud en mij te gelden. Na 5 minuten was Joep al aan het voetballen met een paar kindertjes, Tamara aan het elastieken en Stan leerde een Afrikaans spelletje. In nabijgelegen kerk de halve finale van Nederland gekeken tussen de Ghanezen. Gebrek aan stromend water en electriciteit lijkt geen probleem te zijn, alleen die hitte, we dreven ons bed uit vannacht (and again, kinderen hebben prima geslapen).
Foto’s plaatsen lukt helaas niet, daar is het net hier veel te traag voor. Wie weet een volgende keer beter. Hartelijke groet vanuit de Upper East of Ghana

• 07 Juli 2010 - 13:11

Ton En Bep:

ja zonder stroom doe je weinig he?Joep zal ik een ander pakje sultana voor je neerleggen.
    Als jullie het lezen en ja of nee zeggen oke.er staan 4dozen in de gang kan ik die in de kelder zetten?

• 10 Juli 2010 - 17:11

Saskia En Paul:

Ik vind het fantastisch dat jullie eindelijk aangekomen zijn bij jullie gastgezin.
    Ik wil even melden dat ook hier in het kikkerlandje de thermometer over de 30 graden aangeeft en dat wij ook met deze warmte niet prettig slapen..dus we leven met jullie mee :-).
    Succes en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes Saskia en Paul.

• 10 Juli 2010 - 17:36

Monique:

Hoi Ruud en Elise en kids,

Beter in Afrika je bed uit drijven dan in Nederland, alhoewel hier heb je natuurlijk altijd stromend water. Goed om te horen dat de kids gewoon doorgaan, lijkt me ook heerlijk om te zien.

Veel plezier bij jullie gastgezin.

Monique en Marc

• 11 Juli 2010 - 09:26

Opa Mart En Hilde:

Hi Elise,Ruud,Stan,Tamara en Joep.
    Het echte Afrika Joep is niet je kaas van je boterham te laten pikken door een aap. Ruud en Elise veel sterkte in je gastgezin en veel plezier.

• 11 Juli 2010 - 17:24

Martin:

He zus, gewoon het Afrikaanse ritme aannemen, dan voel je die hoge temperaturen niet meer. Dat doen we in Nederland nu ook. En af en toe een koud biertje (als ze dat hebben...) De temperaturen beginnen hier trouwens nog verder op te lopen door de WK finale voetbal. Ik hoop dat de deur van de kerk weer voor jullie openstaat (en de stroom het doet gewoon voor 2 uurtjes doet). In Frieslan schijnt trouwens vlak voor de finale de TV uitgevallen te zijn door noodweer, dus ik hoop dat alles snel hersteld is voor Ton en Bep. Veel plezier!

Groet,

Martin