Een haan als kado - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Een haan als kado - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Een haan als kado

Door: familieschonk

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

14 Juli 2010 | Ghana, Bolgatanga

Vandaag zijn we naar bongo gefietst, daar hebben we de bongo hill beklommen. Er moest wel een gids bij en die gids liep op krukken. We moesten van rots naar rots springen om boven te komen. Op de berg stonden ook kruizen, daar komen de christelijke mensen een keer per jaar rond Pasen om te bidden. Toen we boven waren moesten we een steen neer leggen. Toen gingen nog naar een ander hoog punt, want daar zat een voet print van heel lang geleden. Toen we beneden waren even wat drinken en zijn daarna naar de opper chief geweest die is de baas van alle chiefs in zijn omgeving. De opper chief is de broer van Ibrahim. Ibrahim kennen wij van Meet Afrika. We kregen van de chief een haan, we zouden eigenlijk soep krijgen maar dat hadden ze niet meer. Pappa moest de haan in zijn fietsmandje vervoeren maar halverwege sprong de haan er uit en moest de haan aan pappa’s stuur hangen. We hebben de haan aan het gastgezin gegeven waar we slapen.

Groetjes Tamara

• 17 Juli 2010 - 21:41

Paul:

Misschien een open deur hoor. Maar wat eten jullie morgen??

• 18 Juli 2010 - 12:50

Opa Mart En Hilde:

Lieve Tamara, We hebben met plezier je stukje gelezen. Geweldig hoor.
    Maar sprong die gids ook over die spleten op de rotsen? Waren Stan en Joep ook op de Bongo Hill? Fijn dat je je zo goed vermaakt in Ghana, vooral natuurlijk met zwemmen onder de waterval. Veel liefs en
    groetjes aan Pappa en Mamma en natuurlijk ook aan Stan en Joep.

• 01 Augustus 2010 - 15:30

Saskia Bremer:

lieve tamara ik lees nu alle geschreven dingen na mijn vakantie
    man als ik het zo kijk ben ik nog een tijdje bezig;)
    in frankrijk was het denk ik even warm als bij jullie want het was 41 graden!!!

saskia