Workshop project management en teamwork - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu Workshop project management en teamwork - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Ruud Elise Stan Tamara Joep Schonk - WaarBenJij.nu

Workshop project management en teamwork

Door: familieschonk

Blijf op de hoogte en volg Ruud Elise Stan Tamara Joep

15 Juli 2010 | Ghana, Bolgatanga

Donderdag 15 juli was ingepland om een workshop te geven over project management en teambuilding aan de board en stafleden van de Youth Harvest Foundation. Tijdens deze workshop wilden we de Junior High School project als case study gebruiken. Voor ons een goede test om te kunnen vaststellen of het project goed is opgezet en goed zal worden gemanaged.
De YHFG had ruimte afgehuurd en een aantal organisaties aangeschreven om deze workshop bij te wonen. Wat ze me niet verteld hadden was dat ze hier ook geld voor vroegen, alsof ik een trainingsexpert ben op het gebied van projectmanagement en teamwork!
Totaal was er een goede opkomst, naast de vaste staf van de YHFG waren er zo’n 15 andere geïnteresseerden om deze workshop bij te wonen vanuit diverse instanties zoals ziekenhuizen, televisie omroep, andere liefdadigheidsinstanties en professionele organisaties. De druk werd dus al aardig opgevoerd. De dag begon goed, alhoewel……. print-outs moesten worden gemaakt maar printer en later printshop werkten niet echt mee. De gehuurde vergaderruimte was op slot en sleutel was spoorloos, uiteindelijk werd de gehele sleutelkast (met zo’n 30 sleutels) naar boven gebracht om de juiste sleutel te zoeken. De elektriciteit was niet betaald, hierdoor werkte het licht en de airco (ja een ruimte met airco!) en dus ook mijn laptop niet. Uiteindelijk een uur later (nadat de elektriciteit betaald was) dan gepland kon de workshop beginnen. We kregen echter niet de indruk dat de Ghanezen zich hier erg druk over maakten.
De workshop zelf ging erg goed met heel veel interactie en vragen. Ook denk ik dat we voor het Junior High School project wat extra structuur hebben kunnen geven over de organisatie van het project. Hoe een school er uit moet zien weten zij uiteraard zelf het beste maar om te zorgen dat een en ander op tijd en binnen budget blijft zijn een aantal tools gegeven die dan ook gretig zijn opgepakt.
Al met al een zeer nuttige dag waarbij we hopelijk de YHFG en andere organisaties hebben kunnen helpen om project management en teamwork wat meer vorm te geven.

Groet, Ruud

• 23 Juli 2010 - 06:44

Karen Mauve:

Lieve Joep,

De Ammama van Dorien heeft zo juist jullie reisverslag weer gelezen, spannend wat jullie allemaal beleven, ik zou er wel bij willen zijn!
    Dag Joep, dikke knuffel van
    Ammama